Λίγες κουβεντούλες

Οι μαθητές της Ε' τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου συνεχίζουν την πορεία τους φέτος στη Στ'. Οι δρόμοι μας χώρισαν, το ιστολόγιο όμως αυτός θα εξακολουθεί να υπάρχει και να ενημερώνεται πάνω σε θέματα εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος.

Τελευταίες αναρτήσεις

Κυριακή, 26 Δεκεμβρίου 2010

Παιχνίδια

Σε αυτή τη σελίδα θα μπορέσεις να βρεις 250 παιχνίδια για να ασχοληθείς. Παιχνίδια μνήμης, προσοχής, ταχύτητας και άλλα σε περιμένουν!

Τετάρτη, 22 Δεκεμβρίου 2010

Τρουφάκια

Σήμερα στο σχολείο γίναμε μικροί ζαχαροπλάστες! Λίγο αδέξιοι βέβαια, γιατί γεμίσαμε τον τόπο γύρω μας  με σοκολάτες! Το αποτέλεσμα όμως ήταν γευστικότατο! Τη συνταγή τη γράφω παρακάτω, μιας και πολλοί από εσάς εκφράσατε την επιθυμία να κάνετε τρουφάκια και στο σπίτι σας!


Υλικά
125 γραμ. βούτυρο (σε θερμοκρασία δωματίου)
250 γραμ. μπισκότα (πτι-μπερ παπαδοπούλου)
170 γραμ. ζαχαρούχο γάλα
4 κουταλιές της σούπας κακάο
2 κουταλιές της σούπας κονιάκ
1 πρέζα βανίλια σε σκόνη
Εκτέλεση
Χτυπάμε στο μπλέντερ τα μπισκότα και τα ρίχνουμε σε ένα βαθύ σκεύος μαζί με το κακάο και  τη βανίλια και ανακατεύουμε  με ένα κουτάλι.
Προσθέτουμε το βούτυρο και συνεχίζουμε να ανακατεύουμε καλά τα υλικά, στη συνέχεια προσθέτουμε το ζαχαρούχο γάλα και το κονιάκ. Το μίγμα μας δεν πρέπει να είναι πολύ σφηχτό και να πλάθεται εύκολα. Πλάθουμε μικρά μπαλάκια και τα πασπαλίζουμε με μπόλικη καρύδα.
Αφήνουμε τα τρουφάκια στο ψυγείο για 3 ώρες.



Η μάχη των Πλαταιών και η ναυμαχία της Μυκάλης





Η Μυκάλη είναι χερσόνησος της δυτικής ακτής της Μικράς Ασίας νοτιοανατολικά της Σάμου. Ολόκληρη η χερσόνησος καταλαμβάνεται από το ομώνυμο βουνό με μέγιστο υψόμετρο 1.243 μέτρα. Η βόρεια πλευρά της χερσονήσου είναι αρκετά ομαλή ενώ η νότια είναι απόκρημνη στο μεγαλύτερο μέρος της. Μεταξύ της Σάμου και της χερσονήσου σχηματίζεται πορθμός πλάτους 1300 μέτρων που ονομάζεται πορθμός της Μυκάλης. Στην αρχαιότητα ονομαζόταν και επταστάδιος πορθμός γιατί το πλάτος του αντιστοιχούσε σε επτά στάδια. Μυκάλη (ή Μεσόκαμπος) ονομάζεται επίσης και η απέναντι ακτή της Σάμου. (πηγή:http://el.wikipedia.org)

Σήμερα στη Σάμο πολλές φορές γίνεται αναπαράσταση της ναυμαχίας της Μυκάλης.

Δευτέρα, 20 Δεκεμβρίου 2010

Επανάληψη στα Μαθηματικά

Εθελοντική αιμοδοσία

Σήμερα στο Ανθολόγιο μιλήσαμε για την εθελοντική αιμοδοσία.
Παρακάτω παρουσιάζεται μια ιστορία για το αίμα ,καθώς και ένα παιχνίδι που μπορείτε να παίξετε. Θυμηθείτε πως ανάλογα με την ομάδα αίματός μας, μπορούμε να γίνουμε δότες ή λήπτες αίματος από άλλους ανθρώπους. Το παρακάτω πινακάκι σας τα εξηγεί καλύτερα.


λήπτηςδότης
00
AA και 0
BB και 0
ABAB, A, B και 0


Πάτησε στην εικόνα για να δεις την ιστορία.




Παιχνίδι αιμοδοσίας



Σάββατο, 18 Δεκεμβρίου 2010

Επανάληψη στη Γλώσσα

Τη Δευτέρα είχαμε προγραμματίσει να γράψουμε το επαναληπτικό διαγώνισμα στο κεφάλαιο της Γλώσσας "Ασφαλώς Κυκλοφορώ". Επειδή όμως χθες δεν είχαμε μάθημα και όπως ήταν επόμενο δεν κάναμε επανάληψη , το διαγώνισμα θα το γράψουμε άλλη μέρα. Ωστόσο μπορείτε αν θέλετε να κάνετε την επανάληψη για να είστε έτοιμοι. 

Sudoku

Ακονίστε το μυαλό σας παίζοντας sudoku. Σε κάθε στήλη και γραμμή μπορείτε να βάλετε αριθμούς από το 1 ως το 9 , (όπως και σε κάθε πίνακα 3Χ3) μόνο μια φορά. Αν δεν έχετε δοκιμάσει να λύσετε ποτέ ένα sudoku , επιλέξτε να ξεκινήσετε από το εύκολο επίπεδο. Θέλει υπομονή, αλλά ακονίζει απίστευτα το μυαλό μας. Καλή επιτυχία!


Λίγα λόγια:
Το σουντόκου επινοήθηκε από τον Αμερικανό Χάουαρντ Γκαρνς το 1979 και δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά από την εταιρεία Dell Magazines με το όνομα "Number Place". Έγινε δημοφιλές στην Ιαπωνία το 1986, όταν εκδόθηκε από τον οίκο Nikoli και δόθηκε το όνομα Sudoku. Έγινε μόδα ανά την υφήλιο το 2005.

Πέμπτη, 16 Δεκεμβρίου 2010

Χιονίζει!Χιονίζει!

Σήμερα η μέρα μας φύλαξε μια μεγάλη έκπληξη! Όταν ανοίξαμε τα παντζούρια μας το πρωί ή όταν βγήκαμε στο δρόμο είδαμε πως όλα ήταν άσπρα! Οι περισσότεροι από εσάς χαρήκατε τόσο πολύ που ούτε στο μάθημα δεν μπορούσατε να συγκεντρωθείτε! Το χιόνι όντως είναι υπέροχο! Ειδικά όταν είσαι παιδί! Πώς όμως δημιουργείται αυτή η άσπρη πανέμορφη νιφάδα που βλέπουμε όταν χιονίζει; Και γιατί χιονίζει; 
Όλα έχουν σχέση με τον κύκλο του νερού.Τα νέφη που υπάρχουν στην ατμόσφαιρα αποτελούνται είτε από σταγόνες νερού είτε από κρυστάλλους πάγου (παγοκρύσταλλοι). Οι παγοκρύσταλλοι δημιουργούνται στα νέφη όταν οι σταγόνες του νερού που τα αποτελούν παγώσουν, λόγω της χαμηλής θερμοκρασίας που επικρατεί στην ατμόσφαιρα. Όταν οι παγοκρύσταλλοι είναι αρκετά μεγάλοι, λόγω του βάρους τους, αρχίζουν να πέφτουν προς την επιφάνεια της γης. Καθώς πέφτουν, συγκρούονται μεταξύ τους. Όταν δυο παγοκρύσταλλοι συγκρουστούν τότε, ανάλογα με τη θερμοκρασία του ατμοσφαιρικού αέρα στην περιοχή, μπορεί να συμβούν τρία πράγματα:
Αν η θερμοκρασία του αέρα είναι πολύ χαμηλή, όπως στις πολικές περιοχές ή στα μεγάλα υψόμετρα, οι κρύσταλλοι φτάνουν στο έδαφος με μορφή μικρών κόκκων πάγου Αν η θερμοκρασία του αέρα δεν είναι πολύ κάτω από το μηδέν, η εξωτερική επιφάνεια των παγοκρυστάλλων διατηρείται υγρή κι έτσι κατά την σύγκρουσή τους δημιουργούνται νιφάδες χιονιού ακανόνιστου σχήματος και με μέγεθος που μπορεί να φτάνει αρκετά εκατοστά. Οι νιφάδες φτάνουν στο έδαφος με αργό ρυθμό Αν η θερμοκρασία του αέρα είναι υψηλότερη, οι νιφάδες λιώνουν και φτάνουν στο έδαφος σαν βροχή ή σαν χιονόνερο. Οι νιφάδες του χιονιού μπορεί να είναι διαφανείς ή αδιαφανείς και παρουσιάζουν πολύπλοκους και συχνά εντυπωσιακούς εξαγωνικούς σχηματισμούς. Καμία νιφάδα δεν μοιάζει με την άλλη αφού το σχήμα που τελικά θα αποκτήσει εξαρτάται από την θερμοκρασία του αέρα στην οποία αναπτύχθηκε αλλά και από την πορεία που ακολούθησε δηλαδή τις συγκρούσεις με άλλους παγοκρυστάλλους μέχρι να φτάσει στο έδαφος.

Τρίτη, 14 Δεκεμβρίου 2010

Η ναυμαχία της Σαλαμίνας

Ο περσικός στόλος (κίτρινα) κατά τη διάρκεια της νύκτας μπήκε στο στενό και το πρωί παρατάχτηκε για επίθεση. Το ίδιο είχε κάνει και ο ελληνικός (άσπρο). Στα δεξιά παρατάχτηκαν τα 16 πλοία των Σπαρτιατών με τον Ευρυβιάδη απέναντι από τα Ιωνικά. Δίπλα στους Σπαρτιάτες τοποθετήθηκαν τα 30 πλοία των Αιγινητών. Στα αριστερά παρατάχτηκαν οι Αθηναίοι με τις 180 τριήρεις.


Με το ξεκίνημα της επίθεσης και ενώ οι δυο στόλοι κινούνται ο ένας εναντίον του άλλου, τα ελληνικά πλοία, για να μη συναντήσουν τα περσικά στο μέσο του στενού, αλλά και για να περιμένουν το αεράκι που θα ταλαιπωρούσε τον εχθρό, ανακόπτουν και πλέουν προς τα πίσω, κάνοντας ανάποδα κουπί.


Κατά τη σύγκρουση οι Σπαρτιάτες και οι Αιγινήτες δέχτηκαν την ισχυρή πίεση των Ιώνων. Οι Αθηναίοι κατάφεραν να αντιμετωπίσουν με επιτυχία τα φοινικικά και να πραγματοποιήσουν τον επιθετικό ελιγμό που υπολόγιζε ο Θεμιστοκλής χτυπώντας τα αντίπαλα πλοία από τα πλάγια και αφού τους αναγκάσουν να υποχωρήσουν να τους χτυπούν από πίσω.







Το μάθημα με χάρτες, εδώ:



Ιστορική γραμμή από το blog του Δάσκαλου Κ.

on line σταυρόλεξο για να λύσεις από το blog του Δάσκαλου Κ.





Δευτέρα, 13 Δεκεμβρίου 2010

Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει τα αστέρια

Ο Τρωκτικούλης ο ποντικούλης, κάθε φορά που βλέπει τ' αστέρια στον ουρανό λαχταράει να τα αγγίξει. Όσο ο παππούς του προσπαθεί να του δώσει να καταλάβει ότι κάτι τέτοιο είναι αδύνατον, τόσο η επιθυμία του μεγαλώνει.
Ώσπου ένα χριστουγεννιάτικο βράδυ, ενώ βγαίνει από την ποντικότρυπά του, βλέπει στη μέση του σαλονιού ένα στολισμένο έλατο και στην κορυφή ένα ασημένιο αστεράκι.
Ο δρόμος όμως μέχρι την κορυφή του δέντρου αποδεικνύεται δύσκολος και γεμάτος δελεαστικές παγίδες.Το στρατιωτάκι, η κουκλίτσα, το ναυτάκι -- στολίδια του δέντρου -- προσπαθούν να του αλλάξουν τα σχέδια. Αλλά, ο Τρωκτικούλης αψηφώντας τους πειρασμούς, είναι αποφασισμένος να πραγματοποιήσει το όνειρό του).








Σήματα Κ.Ο.Κ

Μπορείς να βρεις κάποια από τα σήματα του Κ.Ο.Κ , πατώντας εδώ:


Και εδώ:


Επίσης συχνά οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τις μορφές των σημάτων για να φτιάξουν μερικά δικά τους...αστεία θα λέγαμε σήματα. Για ρίξτε μια ματιά.


Φτιάξτε και εσείς τα δικά σας περίεργα και πρωτότυπα σήματα! Φέρτε τα στο σχολείο να στολίσουμε την τάξη μας!


Πέμπτη, 9 Δεκεμβρίου 2010

Πρόσθεση και αφαίρεση δεκαδικών αριθμών

 Πάτησε την εικόνα για ακούσεις και να δεις τη θεωρία για την πρόσθεση και την αφαίρεση δεκαδικών αριθμών. Πρόσεξε ,γιατί το σύστημα χρησιμοποιεί αντί για υποδιαστολή (,) τελεία (.).

Πάτησε πάνω στην εικόνα και θα κάνεις προσθέσεις και αφαιρέσεις δεκαδικών αριθμών on line.

Εξασκήσου στην πρόσθεση και την αφαίρεση δεκαδικών αριθμών παίζοντας μπάσκετ!



Τετάρτη, 8 Δεκεμβρίου 2010

Το τραγούδι μας!

Ορίστε και το τραγούδι που θα πούμε στη γιορτή των Χριστουγέννων. Η ελληνική εκδοχή του βέβαια, καθώς το πρωτότυπο λέγεται "We are the world" και τραγουδήθηκε από σημαντικούς Αμερικάνους καλλιτέχνες για φιλανθρωπικό σκοπό για τα παιδιά της Αφρικής. Ανάμεσα τους ο Michael Jackson, o Lionel Ritsi, η Tina Turner, o Ray Charles,η  Diana Ross, o Bob Dylan,  η Bette Midler, ο Stevie Wonder, ο Harry Belanfonte και ο  Kenny Rogers. Φυσικά το τραγούδι επανεκτελέστηκε πολλές φορές, τελευταία φορά πάλι για φιλανθρωπικό σκοπό με θέμα τη βοήθεια των πληγέντων στην Αϊτή.






Και το πρωτότυπο...

Η μάχη των Θερμοπυλών






Περισσότερες πληροφορίες για τη μάχη των Θερμοπυλών εδώ:


Επίσης σε αυτή τη σελίδα μπορείτε να δείτε την πορεία της μάχης καθώς και σε ποια γεωγραφικά σημεία κινήθηκαν Έλληνες και Πέρσες. Αξίζει τον κόπο να δείτε την τρισδιάστατη απεικόνιση χαρτών.

Δευτέρα, 6 Δεκεμβρίου 2010

Φύτρωσες....σαν μανιτάρι!!!

Την ώρα λοιπόν που στο μάθημα της Μελέτης μιλούσαμε για το δάσος...ξεφύτρωσαν σαν μανιτάρια και οι γνώσεις σας για τα μανιτάρια! Τι ωραία πράγματα που είπαμε μέσα στην τάξη!
Όπως ότι το μανιτάρι είναι ένας μύκητας, που χρειάζεται υγρασία για να αναπτυχθεί. Δεν είναι φυτό,γιατί δεν φωτοσυνθέτει ,δεν έχει αυτό το πράσινο χρώμα που έχουν όλα τα φυτά,δηλαδή δεν έχει χλωροφύλλη. Τρέφεται από νεκρούς οργανισμούς, φύλλα και ζώα. Το κομμάτι που βλέπουμε στην επιφάνεια είναι το σώμα του μανιταριού, αυτό δηλαδή που περιέχει τα σπόρια που θα βοηθήσουν στην αναπαραγωγή του. Το κύριο μέρος του μανιταριού βρίσκεται κάτω από τη γη και δεν είναι ορατό στο μάτι. Συνήθως τα μανιτάρια έχουν σχήμα ομπρέλας.
Τα μανιτάρια είναι πεντανόστιμα, αρκεί βέβαια να μην είναι δηλητηριώδη. Αυτοί που μαζεύουν μανιτάρια ξέρουν να τα ξεχωρίζουν. Προσοχή: αν δεν ξέρουμε να διακρίνουμε ποια μανιτάρια είναι δηλητηριώδη και ποια όχι ΠΟΤΕ δεν τα μαζεύουμε και δεν τα τρώμε.
Την τάξη μας  "επισκέφτηκε" ένα μανιτάρι . Πώς; Απλά το έφερε η Ελένη, η οποία το μάζεψε από το χωριό της.

Επίσης αναφέραμε πως κάποια είδη μανιταριών είναι πανάκριβα. Ορίστε το πιο ακριβό μανιτάρι μετά την τρούφα.


Αναζήτηση της άγριας τρούφας



Στην αναζήτηση μάλιστα της άγριας τρούφας, χρησιμοποιούνται καλά εκπαιδευμένοι σκύλοι.
τρούφα


Κατασκευές



 

Σάββατο, 4 Δεκεμβρίου 2010

Κυκλοφοριακή αγωγή

Παιχνίδια κυκλοφοριακής αγωγής.
Για να δούμε πόσο καλοί οδηγοί είστε,αλλά και από την άλλη πλευρά πόσο σωστά κυκλοφορείτε ως πεζοί.
Πολλά παιχνίδια με θέμα την κυκλοφοριακή αγωγή. Προσπάθησε να παρκάρεις τα αυτοκίνητα, τα σχολικά...ακόμη και ένα αεροπλάνο. Δώσε εξετάσεις για να πάρεις το δίπλωμά σου!



Πέμπτη, 2 Δεκεμβρίου 2010

Το δάσος

Σήμερα στο μάθημα της Μελέτης μιλήσαμε για το δάσος και επικεντρωθήκαμε στις αιτίες που προκαλούν την καταστροφή του . Τις χωρίσαμε σε αυτές που προέρχονται από τη φύση, όπως ένας κεραυνός και σε αυτές που προέρχονται από τον άνθρωπο είτε από αμέλεια είτε από πρόθεση. Ο εμπρησμός, το να προκαλεί κάποιος επίτηδες πυρκαγιά είναι κάτι που δυστυχώς στη χώρα μας το ακούμε συχνά. Δείτε ένα βίντεο για την Πάρνηθα πριν και μετά την πυρκαγιά.



Στα καμμένα δάση της Αιγιάλειας μια θαυμαστή φυσική αναγέννηση λαμβάνει χώρα.

Πενήντα (50) μόλις μέρες μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του καλοκαιριού χιλιάδες μικρά δέντρα αναφύονται και αναπτύσσονται.

Τετάρτη, 1 Δεκεμβρίου 2010

Ήλιος και χρώμα

Σήμερα με αφορμή το μάθημα στο Ανθολόγιο "Το πορτοκάλι και η ηλιαχτίδα", μιλήσαμε για το πώς βλέπουμε τα χρώματα. Παρακάτω μπορείτε να διαβάσατε ένα ενδιαφέρον άρθρο για....παπούτσια που αλλάζουν χρώμα!Ναι, καλά διαβάσατε!!!



Ερευνητές στην Ταϊβάν παρουσίασαν  ένα νέο τύπο παπουτσιών, που αλλάζουν χρώμα με το φως του ήλιου. Η εφεύρεση του Ερευνητικού Τεχνολογικού Ινστιτούτου Υπόδυσης & Ψυχαγωγίας επιθυμεί να δώσει στα γυναικεία παπούτσια ζωηρότερα χρώματα και εκείνες που τα φορούν να αντιλαμβάνονται το επίπεδο της υπεριώδους ακτινοβολίας, είπε ο Γουάνγκ Γιούνγκ-ζεν, ένας από τους ερευνητές.
Για να πετύχουν την αλλαγή του χρώματος οι ερευνητές ψέκασαν το δέρμα με μικροκάψουλες που περιέχουν φωτεινά σωματίδια και ρητίνη.
Η βάση του χρώματος του δέρματος στα συγκεκριμένα παπούτσια είναι λευκή. Αλλά μέσα σε 30 δευτερόλεπτα από τη στιγμή που θα έρθουν σε επαφή με το φως του ήλιου, το χρώμα τους σταδιακά αλλάζει και μετατρέπεται σε ροζ, πορτοκαλί και μωβ, ανάλογα με τα συστατικά με τα οποία ψεκάζουμε το δέρμα”, είπε ο Γουάνγκ.
Ανάλογα με το σχέδιο, αλλάζει χρώμα είτε ολόκληρο το παπούτσι είτε κάποια σημεία του, πρόσθεσε ο ίδιος.
Επί του παρόντος, η αλλαγή του χρώματος στο παπούτσι χαμαιλέων μπορεί να διαρκέσει μέχρι και 60 ώρες.
Το ινστιτούτο σχεδιάζει να πουλήσει την τεχνολογία αυτή σε εργοστάσια παπουτσιών.
Σύμφωνα με τον Γουάνγκ, η διαδικασία αυξάνει το κόστος των δερμάτινων παπουτσιών κατά 15 με 20%.
Το ινστιτούτο σχεδιάζει ακόμη να λανσάρει τσάντες και σέλες ποδηλάτου που αλλάζουν χρώμα.
Πηγή: Έθνος



Γράψατε επίσης υπέροχα παραμυθάκια για το πώς διάφορα φρούτα ή αντικείμενα απέκτησαν το χρώμα που έχουν. Η φαντασία σας είναι όντως μεγάλη. Μια από αυτές τις ημέρες θα αναρτήσουμε και τις ιστορίες σας,γιατί πραγματικά είστε μικροί παραμυθάδες!!!

Ορίστε επίσης ένα βιντεάκι με τα βασικά χρώματα.



Και ένα βιντεάκι με διάφορα...παιχνίδια με τα χρώματα. Δείτε πόσο αλλάζει κάθε φορά η εικόνα!Είναι εντυπωσιακό το πόσο επηρεάζεται η αίσθηση που έχουμε για τα διάφορα αντικείμενα ανάλογα με το χρώμα τους!


Επικοινωνία

Εγγραφείτε ώστε να ενημερώνεστε με mail για κάθε ανάρτησή μας.

Όχι στα Greeklish

Το χαμόγελο του Παιδιού

Πώς σας φανήκαμε;

Εάν σου αρέσει το blog, αξιολόγησέ το στο Allblogs.gr